veni, vidi, fietsie

Na de voortijdig onderbroken tocht naar Sevilla (en terug) in 2017 zijn T. (aka Grote Smurf) en ik vanuit Rotterdam via de natuurkemping in Tull en 't Waal, wildkamperend in de Flevopolder, de natuurkempings in Elburg en Bant en de kommersjele camping in Harlingen naar Terschelling gefietst. Daar zaten we op de natuurkempings in West en Lies en op de terugweg op die in Wieringerwerf (die sinds deze zomer weer open is en een heuse beheerder heeft gekregen), Monnickendam en Wilnis.
Het verslag van deze 530 km lange tocht wordt gedaan door de vaste berijder van de bike4trubbel die me aldoende leerde dat je kemping als camping moet schrijven.

07-07-2017 21:02 :: Hallo allemaal

we zijn aan het fietsen

hoi ik ben grote smurf ik ben 12 jaar oud ik ben de beste vriend van ome ko. Ik & ko maken fiets tocht niet zo ver als Spanje
maar toch, nu willen jullie vast wel weten waar ik naar toe ga we gaan naar tromgeroffel terschelling jeeeee
bestandje
De handdoek op de fiets hangt daar omdat we naar het zwembad waren geweest we zijn van de hoge duikplank geweesd nou jaa eigenlijk ben ik van de hoge duikplank geweest ome ko durfde niet 😂😂

we hebben ook een ijsje gegeten bij ijsalon Luigi, nou toen we daar zaten kwam er 1 auto de straat in rijden. Hij had geen achterruit toen hij met een grote bocht op een plek voor electrische auto 's ging pakeren ree hij schijtens hard tegen het paaltje met het bord dat het een parkeerplaats is voor electrische  auto's en toen kregen we de slappe lach.nu ga ik slapen doei.

09-07-2017 17:15 :: Baaldag

gisteren was niet leuk

vlindertWe konden niets posten we hadden geen internet want we zaten in de bush gisteren was echt een rotdag ik weet niet wat me dwars zat maar het was een hele boel.

veer harderwijkvandaag was een leuke dag het begon dat de veerman van het pondje zei dat ik elf was dan kon ik goedkoper naar de overkant en toen kreeg ome ko de slappe lach trouwens we stonden in de boesj omdat de enigste camping die er was had maar 1 wc en 1 douche alsnog 15 euro de voor vragen . ik heb ook eeen electrische fiets ingehaald vandaag. Gisteren was het 71 km gefiets en vandaag 40 km en vandaag was het lekker weer.

franciaWe fietsten vandaag door frankrijk ik vroeg is dit echt frankrijk  en toen zij ome ko ja ik zei Asterix en Obelix al lopen dus ik denk het wel 😄😄😄

overstekende kippenWe zagen vandaag ook nog een leuk verkeersbord voor overstekende kippen. dit was mijn blog voor vandaag morgen is er een nieuwe laters .

11-07-2017 18:56 :: chocopasta is ook pasta

toch?

hsjokopastaallo allemaal gisteren kon ik niet iets posten want we handen geen bereik vandaag handen we wind tegen 😓 na 70 km fietsen kwamen we bij de camping waar we moesten zijn toen we aan kwamen bleek dat de campingbazin op sterven laag dus moesten we naar een andere camping 😕„ nu zitten we op een camping voor mensen die 19 euro willen betalen voor de camping en nog eens 50 cent voor warm water er staan hier alleen maar campers met ouwe lul uh sorry ik bedoel ouwe mannen 😆😆😆 ojaa ik heb ook chocopasta op gelikt en we hebben een kamp vuur gemaakt dat was gisteren.

giteren hebben we pizza gegeten in elburg .B.T.W. een leuk stadje maar de serverster was onaardig maarde andere was echt aardig.pizza

ppja ik heb groen haar omdat ik het wou proberen ik heb mijn hoofd naar beneeden omdat ik liever niet herkent word.

13-07-2017 22:18 :: we zijn op terscheling jeeeee

leuke dag !!!!!!!!

hoi allemaal de boot reis ging goed maar het was pokken weer toen we aan kwamen krege we ruizie met debbie de staatsboskabouter over een trekker plek toen we de tent hadden opgezet gingen we naar het zwembad de dobe toe we er waren waren er een helleboel pre volwassenen toen was het stom #pre volwassenen zijn klootzakken toen kwam de politie omdat ze lastig waren toen gingen we bij restaurant de zee en ze wisten nog wie we waren ik heb een aardege jongen ontmoed vandaag ben ik naar het strand geweest met me vriend. Morgen ga ik naar  Lies naar de andere camping en dan komen we debbie vast weer tegen. krabben zijn leuk om te vangen ik heb me krabbenvangert van vorig jaar mee die ik zelf heb gemaakt met een knijper en een moer van de bouwmarkt op Terscheling. We hebben geen internet morgen want die doet het niet daar zegt ome ko dus we zijn er later weer want we blijven twee nachtjes en dan gaan we weer naar een andere en dan weer naar huis.

16-07-2017 19:28 :: Krossen door de bossen

tent lieshoi allemaal we zijn naar de natuurcamping in leis geweest daar haden we geen bereik nu zijn we weer op de camping op west tersheling gisteren waren we aan het mtb-en toen kwamen we een schijt beerbeer tegen die dennenappels poept 💩💩💩 gisteren moest ik ook overgeven🤢🤢. Ik had frikadel speciaal gegeten en patat en toen een ijsje en toen zijn we gaan barbecuen met de partygril van de spar met tartaartjes en drumstiks en dat ging goed maar ik voelde me niet lekker daarna.
Mijn campingvriend is heel aardig ik ben vandaag met hem naar het zwembad geweesd ik heb daar de achteruit salto geprobeerd en het lukte jeeeee

wadfietsenWe zijn gisteren ook naar de ijssalon geweest daar voerde ze een meeuw die gijs heette. ze voerde die meeuw een ijshoorntje eerst wilde ze hem met de mond voeren maar toen zij ome ko ik ga dit op facebook zetten en toen gooide ze hem gewoon op straat de ijshoorn niet de meeuw. Ome ko heeft helemaal geen facebook trouwens maar dat wisten zij niet.

Ik heb gisteren ook een nieuwe tak van toerisem uitgevonde en dat is wadfietsen. ome ko heeft er een foto van gemaakt.

in eider gevaal is het heel leuk hier en morge maak ik een nieuwe blog doei

18-07-2017 20:53 :: wij zijn de schrik van het fietspad !!!!!

we zijn over de Afsluitdijk gefiest

krabben vissenwe zijn van tercsheling weg dat vindt ik echt jammer ik vondt het echt leuk voor dat we met de boot gingen moesten we even wachten dus ik ging afsluitdijk fietspadkrabben vangen niet om op te eten hoor. toen we  aankwamen moesten we over de afsluitdijk gelukkig  hadden we windkracht 4 mee dus ik reed 32 km/u. Toen we er over waren gingen we naar natuur camping het bos roept ja ik weet het dit is echt de naam  het was een hele leuke camping ze hadden daar een kas daar stond een koelkast met fanta bier en cola. daar mocht je dingen schrijven op de kas en dat hebben we gedaan trouwens de camping staat in Wieringerwerf.

bandenmantoe we ander weg gingen van Wieringerwerf naar Monnickedam toen kwamen we iets raars tegen de bandenman met plasser. Nu staan we op de natuurcamping in monnickendam en daar hebben ze een haven aan het IJsselmeer. Toen heb ik de achter uit salto weer gadaan en we hebben een filmpje ervan.

20-07-2017 21:39 :: poepen zonder duwen

het ging heel makelijk

ophaalsmurfhallo allemaal vandaag zijn we van monnickedam naar Wilnis gefiets het ging heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel makelijk het was echt een kort stukie ome ko is 🤑 omdat hij op tersheling is gebeten is door een teek maar niet 1 teek twee op een dag en hij heeft ze allebij doormidden gekregen toen moest hij met twee teken in zijn lijf naar de huisarts die heeft de teken kopjes verwijderd nij zit hij aan de antibiotika door de pillen word hij erg stoond 🤪‚

mijdrechtmorgen gaan we naar huis en we zijn langs een brugetje ik weet niet of we twee dagen hier blijven omdat er een slootje is waar je in kan zwemmen en omdat er allemaal dieren rond lopen we kwamen een ouwe amsterdammerd tegen en die zei dat ik melkboerenhondenhaar had😄😄😄‚. Hier reed ik door Mijdrecht nou het zit er bijna op morgen 56 naar rotterdam dit was mij blog morgen komt er een nieuwe laterss

wilnis

22-07-2017 16:09 :: We zijn weer thuis

gisteren waren we in Wilnis gebleven

reeuwijkWe zijn weer in Rotterdam. hallo allemaal vandaag zijn we trug gefietst gisteren was eeb leuke dag ik heb heel veel gezwommmen toen hebben we tot 12 uur vuur gestookt de trug weg ging goed maar ik kreeg best wel spier pijn nu is ome ko bootschappen aan het doem ik hoop de jullie de het leuk vonden dat was dan mijn smurfentocht nu moet ik tog doei zeggen tog? in ieder gevaal tot de volgende serie o ja ome ko heeft zig goed gedragen nou doei !!!!