Het is oorlog in Huize Trektor. Ik had werk gevonden bij een producent van kidkerriejers die monteurs zochten om met een grote walmende dieselbus bij de mensen thuis langs te rijden en dan die dingen te repareren. Dus ik reed daar sogges mee weg en dan kwam ik smiddags of vaker savons weer terug en dan had ik eigenaren van kidkerriejers blijgemaakt met nieuwe banden, een omgebouwd elektries systeem of een werkende versnelling. Ik vond het geen leven, dus ik heb me contract niet verlengd en ik ben er zonder ruzie weggegaan (voor de de tweede keer in me leven). Ik kreeg zelfs een boekenbon nog van ze maar ik heb nog niet gekeken voor hoeveel.
Op de 1 na laatste werkdag stond er bij de derde klus een fiets naast de kidkerriejer en die had een freem waarvan ik al heel lang vond dat het een leuk freem was. Gaten bij de achterpadden en een raar krom boggie en overal gaatjes voor lowriders en bagagedragers en ruimte voor brede banden. Dus ik zeg tegen de mevrouw van de kidkerriejer ik vind dat leuke fietsen ze zegt wil je 'm hebben ik zeg wat moet je ervoor hebben ze zegt niks we gaan emigreren ik zeg waarheen ze zegt Ierland ik zeg koel. Dus zij appen met haar man de eigenaar en die appt terug dat ik 'm mocht hebben als ik de kidkerriejer extra liefde zou geven maar ik geef alle fietsen altijd al alle liefde dus toen was dat geregeld. En toen kwam ik dus thuis met een glimmende Gazelle Golfo uit de 7000 series met framenummer 3076247 en toen brak hier dus volledig de pleuris uit.
De Trektor had al een poosje de ziekte in omdat ik een contractuele werkweek van 45 uur had waarbij occasioneel overwerk voor als dat nodig is om een klus af te maken niet extra vergoed werd. In het weekend lag ik dan voor pampus van dat onvergoede occasionele overwerk en was er dus maar weinig gelegenheid om er samen op uit te trekken en dan wordt meneer kribbig.
En toen kwam ik van de week dus om half zeven savonds met die fiets binnen en hij was meteen stikjaloers want hij zag ook wel dat ze dezelfde freemhoogte hebben en dat ik "er iets mee kon".
56 cm betekent inderdaad dat ik er kwa beentjes goed op zit. Alleen de bovenbuis is een paar centimeter korter dan die van de Trektor dus ik zit er een beetje opgevouwen op. Dus ik meld dat bij terugkomst na een testritje dus toen was het meteen van maak er iets van voor de Smurf (de non-fixie is een paar weken geleden gestolen uit de fietstrommel voor de deur bij hem waar N.B. een camera van de pliessie naast staat wegens overhoopsteekstraat maar waar een ordinaire fietsendief dan niet op blijkt te staan of ze willen het fragment niet opzoeken wegens overhoopsteekprioriteiten). Dus ik zeg goed idee als-ie langskomt moet-ie maar even passen. Hij was al uit de bike4trubbel gegroeid die ik dus voor een 11-jarige had gebouwd vier jaar geleden en hij is langer dan ze ma inmiddels. Ik had de voorbouw van de b4t al van 9 naar 12 cm gezet en het zadel hoger maar hij heeft 'm nog niet gepast. Maar ik wist eigenlijk zonder kijken al dat-ie op de glimmende Gazelle perfect zou passen, dus de Trektor had een punt.
Maar ja. Ik had nog een sgoed naar het frame gekeken en ik had bedacht dat als ik er nou een reesstuurtje op zou doen dat de hele boel minstens 10 cm naar vooren gaat en dan zou ik ineens een totaal modieuze steenslagfiets voor weinig hebben. Er zit ruimte voor misschien wel 50 maar in ieder geval 47 mm brede banden in - dus voor mijn gevoel leek deze fiets gewoon in een verkeerd lichaam te zitten. Een probleem bij deze operatie is wel dat er viebreeks opzitten en dan raak je in de war met de remmenpoel want reesremmen trekken minder kabel dan viebreekremmen. Je kan er dan een apparaat op doen dat een Travel Agent heet, maar die verneuken je remkabels wegens raar boggie dus dat is minder duurzaam. Ik zal even een plaatje erbij zoeken voor als je niet weet wat dat is.
Ik vind het als apparaat superslim bedacht en Travel Agent is natuurlijk ook leuk verzonnen kwa naam maar ze eten dus wel remkabels. En er was nog een ander probleem ook en dat was dat er een mooi glimmende sram V4.0 8-speed groep op zit waar ik dus ook fan van ben want ik heb ook 8-speed sram op de Trektor. Maar hoe moet je dat schakelen met een moderne racegroep? Dat is gedoe en ik heb echt helemaal geen verstand van reesfietsen want die heb ik sinds me 8e niet meer gehad (het was een rooie van het merk Valetta met een lederen zadel die gejat is bij het zwembad dat ik die merknaam nog weet zeg).
Dus dan ga je op het web zoeken en dan blijkt dat er een hele sjimanogroep is die claris heet en die remhendels heeft waarmee je 3x8 speed kan schakelen maar dan moet ik wel een nieuwe derailleur en dan is m'n viebreekprobleem ook nog niet opgelost.
Er is ook een gevenalle droppost(dat betekent reesstuur)remshifter die 3x9 kan met een microshifter eropgedingesd en die kan je op frictie zetten en dat zou ook kunnen maar daar zat ik met Marten over te mailen en die zei dat is kiezersbedrog want ze hebben alle resulterende waslijnen eraf gefotosjopt op de site en dat is ook zo want al die kabels lopen niet onder je stuurlint maar alle kanten op en dan krijg je gezeik als je er een tas aan wilt hangen. Marten schreef ook dat ik er een cabti op kon zetten en toen zei ik wat en toen schreef hij canti en dat is dus een cantilever want die pullen harder en dat kan met reesremhendels maar ik hou niet van die dingen omdat ze over je velg naar beneden wandelen als ze slijten hoewel de dure daar tegenwoordig iets voor hebben (een stelschroef) maar dan nog zit ik met een hoge balhoofdbuis en dan moet er eerst een halve kilometer staaldraad voordat je bij die cantilever bent dus dat leek me ook niks. En er komt denk ik wel een bagagedragert op ook achter dus dan zitten er ook stangetjes in de weg als je pech hebt.
En dan na anderhalve week getob en ruzie met de Trektor die dan de hele tijd zegt zit je nou weer naar remmen te zoeken op internet (hij staat naast de computers hier), ben ik op de vrijdagavondkoopavond ten einde raad naar de fietsenzaak die niet genoemd mag worden gereden om eens goed uit te huilen bij de eigenaar die ook niet genoemd mag worden. Dus hij kijkt naar die fiets en hij ziet dus hetzelfde als ik: grevvelbike. Hij zegt "die hebben ze destijds verkeerd in de markt gezet". Er is trouwens ook een stalen uitvoering van de Golfo maar die ziet er supersuf uit en deze lijkt kwa driehoekige buizen inderdaad erg op een moderne steenslagfiets. Dus ik leg m'n transgenderproblemen uit en hi jzegt keenkriek maakt reesremhendels voor viebreeks en dan zet je er twee bar-end shifters (dat zijn shifters die je in het uiteinde van je stuur douwt) op en die zet je op frictie en dan zijn al je problemen voor weinig opgelost. (Ik had 'm niet van m'n huiselijke problemen met me andere fiets verteld want dan gaat-ie je ondoorgrondelijk staan aankijken).
Dus ik zeg doe er dan maar zo'n reesstuurtje bij voor op een grevvelbike dus hij naar het magazijn dat vroeger ook al zo heette voordat het werd uitgebreid met 75 vierkante meter en die ene uit Amerika terugkwam en hij komt terug met 2 van die reesstuurtjes met dat die uiteinden uitelkaar staan. Dat heet flare en die horen op strandreesfietsen eigenlijk want dan ben je de hele tijd tegen de wind in aan het inbeuken en dan wil je niet met je handen op de remhendels want die staan door de flare hartsikke scheef. Dus ik zeg doe dan maar iets met iets minder flare want ik heb ontzettend gevoelige polsen dus nu is hij dat allemaal aan het bestellen.
We hebben het ook nog even over de kleur gehad want de huidige is niet helemaal mijn kleurstelling en we denken nu dat het woestijnachtig kaki moet worden en denkelijk mat ook. Moeten er ook van die mooie 40 mm skinwall grevvelbandjes op. Dus ik heb 'm gestript en nu is-ie naar poederkootwestland en er moet een nieuwe stikker op en ik ben nu over de naam aan het denken. De Trektor heet Trektor omdat het een Trek was, maar ik kan deze moeilijk Gazelletor noemen. Gazetor klinkt al beter maar heeft een vervelende associatie met de journalistiek waar ik wel goed in ben maar ook niks meer mee te maken wil hebben dus dan kom je 1 lettergreep verder op Gator waarbij we dan kunnen zeggen dat we alleen de eerste lettergreep van de merknaam gebruiken (wat klopt kwa Trek, die nou staat te roepen dat het niet te hopen is dat er een Giant ooit bijkomt) en Gator heeft een ruige outback-associatie wat dan weer klopt kwa onverhard wegdek of zo. En ga is ook de gebiedende wijs voor dat je op pad moet ook. En dan wordt z'n voornaam Ali !
Ik ga het er nog even over hebben met de Smurf want het plan waarmee ik de huiselijk orde hier ietwat hoop te herstellen, is dat ik de Trektor ga zeggen dat deze fiets de vakantiefiets voor de Smurf wordt, en dat de bike4trubbel verkocht gaat worden als hij er echt is uitgegroeid. (alsof je een puber van 15 ooit nog meekrijgt op een fietsvakantie)
Ik twijfelde nog toen ik stond te wachten bij de poederkooters in De Lier. Ik dacht eerst deze kleur (RAL 1001), maar toen zag ik stalen liggen waarvan 1 met deze kleur en dat is RAL 1019 en toen was de afweging zand of nat zand en toen is het nat zand geworden.
Ik schrijf verder als de bestelde spullen er zijn en het frame van kleur is verschoten. Ik ben van plan om nog even naar de buurman die een kasteel in Frankrijk heeft gekocht (een kleintje) te fietsen en ik heb vrij want me volgende baan begint pas over 5 weken of zo en hij vroeg of ik aan z'n trekker kwam sleutelen want hij had de koppakking eruit geblazen en om 1 of andere reden denkt hij dat ik verstand heb van trektoren. Hij had zelfs aangeboden om een vliegtticket voor mij en me fiets te betalen want hij zit er kennelijk nogal mee omhoog, maar ik heb 'm nog niet verteld dat mijn fiets vliegangst heeft en ik ecologiese principes (dan gaat-ie schelden weer want hij heeft die niet om het zwak uit te drukken maar ik mag 'm toch wel graag).
Nu we terug zijn en er nog steeds geld op de bank staat, heb ik onderdeeltjes besteld. We moeten een SRAM 8-speed configuratie bedienen vanaf een reesstuur. Dat ken niet. Of daar is niks voor. Wat je dan moet is iets dat genoeg kabel trekt en dan kan je kiezen uit iets dat op je stuur moet (stom op een reesstuur) of iets dat je in de uiteinden van je stuur stopt en dat heet een barend shifter (grappig in een reesstuur). Een stuuruiteindeverstellert.
Je hebt er eentje nodig voor links die de voorderailleur bedient en eentje rechts voor achter. Nu is Shimano de standaard in shifterland en je kan allerlei geïndexeerde barend shifters voor dat merk kopen. Het leuke is dat sommige barend shifters ook op frictie kunnen worden gezet - en in dat geval kan je er ook iets anders aanhangen. Maar dat moet wel genoeg kabel trekken, dan.
De volgende stap is dan een bezoek aan deze webpagina, want daar staan de gegevens op die je nodig hebt. Ik heb een 8-speed SRAM probleem en je kan daar zien dat de pull per klik 4,3 mm is. Dat doe je dan keer 8 en dan weet je de totale pull die je shifter aan moet kunnen. Dan ga je kijken wat Microshift in de aanbieding heeft en dan zie je dat die 10 en 11-speed shifters hebben voor Shimano MTB. 10-speed trekt 3.4 mm per klik keer 10 is 34 mm. Maar wij hebben viertiende meer nodig, dus om op zeker te spelen kun je beter 11-speed nemen. Die trekt 3,6 keer 11 is meer dan we nodig hebben dus dan moet je die hebben en die heb ik besteld.
Samen met modderfokking mooie 40 mm brede bandjes die eigenlijk niet helemaal in het budget passen maar die ik vanwege de kleur heb aangeschaft. Die gaan echt waanzinnig gaaf bij de nieuwe framekleur staan.
En achteraf ook omdat ze van die nieuwe rubbercompound zijn gemaakt die zich aanpassen aan de ondergrond en de temperatuur. Echt spoekie bandjes zijn dat. Ik had er al van gehoord in de vakpers en wist dat het concept verkocht was aan Pirelli maar het zit dus in deze bandjes en het is niet onbetaalbaar wat ik niet had verwacht dus ik ben schijtens benieuwd.
Omdat ik denk dat ik deze fiets niet alleen met lekker weer maar ook als woonwerkfiets wil gaan gebruiken heb ik ook matzwarte spatborden besteld. En omdat er werkkleding meemoet moet er een ortliebtas aankunnen en dus komt er bij deze bestelling ook een racktime add-it bagagedrager mee. Die is goedkoper dan al die bikepackingtasjes die de vakhandel in de aanbieding heeft dus ik denk dat ik daar voorlopig nog niet in meega. Ik vind het concept wel tof omdat het minimalistisch is maar ik ben voorlopig afkerig van het maximalistische prijskaartje dat er aan is gehangen.
Okee hij is van kleur verschoten. Ik was al gewaarschuwd uit verschillende hoek dat het lichter zou opdrogen dan verwacht en dat klopt. Het is geen beige, maar het scheelt niet heel veel. Het is niet nat maar net opgedroogd zand, denk ik. Het is geen gazelleblauw meer in ieder geval en dat is winst.
Maar is het een grevvelkleurtje? Ik dacht het wel he jongens! En meisjes!
Dus nu kan het grote verwijderen van coating uit schroefdraden en het net zo grote assembleren beginnen. Ik denk dat het wel wat wordt. Misschien moet ik het bandje even om de achtervelg hangen en die erin hangen voor het gezicht. Hm. Het kan. Ik had gedacht dat RAL 1019 een paar tinten donkerderder zou zijn maar niet dus ja nou ja. Ik ga 'm nou niet nog een keer laten doen. En eigenlijk wilde ik 'm indenbeginne saharakakibruin en volgens mij istie dat wel pesies nu. Nou ja. Het is net als met een moedervlek op een nieuwe vriendin: na 3 naggies valt het niet meer op en helemaal niet als het lekker rijdt.
Ik schrijf verder als alle schroefdraad ontkoot is. Nog niet alles is ontkoot maar wel het meeste en het belangrijkste. Ik wilde net het bracket opgaantappen met het interessant ogende gereedschap toen de bezorgert op de stoep stond met de remnokfrees die ik gister voor twaalven besteld had dus dat ging in ene moeite door allemaal.
Overigens. Ik had werk bij een bedrijf gevonden dat fietsen aan huis repareert en dan met zonder voorrijkosten. En dan kwam je ergens en dan hadden ze een mooie glimmende nieuwe fiets met een platte achterband. Dus dat ging ik dan maken en dan was dat 22 euro en dan ging ik naar de volgende en die had hetzelfde maar dan met de voorband en dat was dan 19 euro. En toen werd ik aan het eind van me dienst opgebeld door de baas en die zei dan je moet 100 euro per klant upsellen anders kan ik je salaris niet betalen dus dan zei ik het waren fietsen waar niks mis mee was verder ja maar je collega's kunnen dat wel ik zeg dat weet je na 1 dag al hij zegt ja. Dus de volgende dag had ik twee adressen met elk 3 fietsen waar van alles aan moest gebeuren dus toen had ik dat gedaan en toen belde de baas weer van dat was beter maar niet goed genoeg en toen de dag erna had ik weer allemaal lekke banden en nieuwe fietsen en toen kreeg ik weer die preek die ik de eerste dag ook al had gehad en toen zei ik weet je wat ik denk niet dat ik in je konsept pas want ik ga mensen geen dingen aansmeren die ze niet nodig hebben dus ik ga wat anders zoeken en maak maar een half salaris over en dan nog 20 euro erbij voor de benzine die ik heb getankt sogges om half acht omdat je de telefoon niet opnam omdat je nog lag te maffen en niemand me de code van de tankpas had verteld en dat was dan dat.
Toen zeiden ze op het nieuws dat het 30 graden ging worden na het weekend en toen dacht ik weet je wat krijg allemaal de pleuris ik fiets lekker naar een waddeneiland en nou heb ik binnen twee dagen werk gevonden bij een fietsenverhuurdert om alle gesloopte fietsen te maken daar en nu ga ik een half jaar op een heus waddeneiland wonen!
En deze fiets mag mee want ik heb er net een strandreesstuurtje opgezet.
In dat kader is het balhoofdgefreesd en dat doe je ook met interessant ogend gereedschap en daar heb ik een foto van en ook van de kroon op de voorvork. Daar moet dat conusje van het balhoofdlager opgeramd worden en dan is het handig als dat recht is allemaal en als er poederkoot opzit dan is het hobbelig dus dat wil je er het liefst afhebben allemaal. Althans ik want ik stel nogal hoge eisen aan mijn rijwielen kwa dat en ik heb al die spullen ooit gekocht bij Van Wijk die nu failliet is want die hebben me nog 10% korting gegeven op de hele zooi maar het was alsnog 800 euro of zo. 900 met de verse remnokkenfrees erbij maar die is dus niet van Van Wijk. Zonde dat ze over de kop zijn want het was echt een leuk bedrijf.
Toen konden de cups van het balhoofd er weer in met montagepasta voor de cups en een berg smurfenvet voor de lagerkogels en daar heb je (ik) ook speciaal gereedschap voor. Het kan ook met een hamer en een blokkie hout maar dat ziet er onprofessioneel uit hoewel niemand dat gezien zou hebben natuurlijk maar het gaat om het idee zou Hegel zeggen. Als die verstand van fietsen gehad zou hebben wat ik niet zeker weet en meneer Kimmerle die dat soort dingen wel weet is al een tijdje met pensioen hoewel ik wel viavia aan z'n nummer zou kunnen komen. Als het niet donker was al en ik nog moest koken ook.
De bracketpot is dus ook opgetapt. Er zat wat wit spul in van het peoderkooten maar ze hadden wel hun best gedaan om er geen bruin in te laten komen en er was ook niets mis eigenlijk met de schroefdraad want er kwamen geen spaanders uit dus toen kon er montagepasta in en het bracket teruggezet. Het heeft van die plastieke cups waar ik geen fan van ben, maar er is weinig mee gefietst dus ik heb geprobeerd om ze niet superstrak aan te draaien en dat is half gelukt. Nu ik erover nadenk hoeft er helemaal geen montagepasta in als je plastieke cups hebt eigenlijk want dat gaat never niet vastroesten maar nu is het te laat.
Ik was daarnet ff op de Avagonnie naar de fietsenzaak die niet genoemd mag worden voor een voorbouw en ik mocht er voor een tientje twee van verschillende lengtes meenemen dus ik ben weer gematst daar en het is jammer dat ze niet willen dat ik reclame voor ze maak want ze zijn echt tof daar. Dus ik heb net het stuur eraan gehangen als ik nou het zadel er ff opzet dan kan ik kijken hoe het zit kwa zitten maar ik zit te typen dus dat ga ik morgen doen.
Ik twijfel over de spatborden wel of niet. Als je door het zand gaat rijden gaat dat tussen je wiel en je spatbord zitten en dat geeft gedoe met viebreeks. Anderszijds als er geen spatborden opzitten heb je een vieze reet en vieze schoenen en ook gezeik met je viebreeks alleen wat later. Hm. Ik denk dat het wel mooi staat en je kan ze er altijd afhalen hoewel je ze er ook altijd op kan zetten maar dan zou ik ze apart mee moeten nemen naar het waddeneiland wat ook weer nergens op slaat. Dus ik denk dat ik ze er gewoon opzet morgen. Echt leuke klus dit, jongens.
En dan kan de bagagedragert er ook op want die moet beneden vast met hetzelfde boutje. Overigens voldeed het frameoogje aan de achterkant voor geen meter want de spatbordstangetjes waren te kort dan en het klopte ook niet met de bevestiging van de bagagedrager beneje dus toen moest er een extra gaatje in het frame komen dus dat werd M4,5 boren en 5 tappen en toen ging het wel en het zit goed vast allemaal. Wat de bedoeling van dat andere gaatje daar is zou ik echt niet weten want er past niks aan.
En toen heb ik de achterderailleur (in de prijslijst bij me laatste baas heette dat overigens een derieur pff nou ja zeg) en het krenkstel drop gezet en toen moest de voorderailleur alvorens de ketting waar ik net op tijd achterkwam. Het is een pullup&down ding dus het kan allebei maar dat nokje van de pulldown zit in de weg met het spatbord dus dan kan je twee dingen doen alle spatborden er weer afslopen of dat pulldownnokje eraf slijpen bij dat rooie streepie op de foto en dat laatste is het geworden en nou past het wel.
Okee. Ik heb vandaag ff doorgebuffeld en nu heb ik een testrit gedaan en dat ding rijdt jongens en meisjes echt het is niet normaal. Ik heb de modulators die in de remkabels zaten (dat is een veertje (meestal in je voorrem-) kabel waardoor je niet meteen over de kop slaat als je remt) eruit gehaald dus hij remt ook messcherp nu met die keenkrieks. Zo goed dat ik z emisschien nog een keertje terug ga zetten ook.
De bovenkant van de remhendels staat ook precies goed voor m'n handjes ondanks dat ze een scheetje beef staan wegens de flare die zo'n stuur nu eenmaal heeft omdat je er anders niet mee op het strand mag.
En het allermooiste: nergens waslijnen want de rem- en versnellingskabels zijn allemaal weggewerkt onder het stuurlint dus dat oogt best strakkig allemaal.
De shifters werken geheel volgens verwachting alleen wennen welke kant je op moet douwen voor zwaarder of lichter en de kabeltjes zijn allemaal op lengte gemaakt en er zou voor het mooi een stukkie van de remkabel naar achteren af kunnen maar dat zijn heel misschien zorgen voor later.
Alleen het zadel moet nog iets hoger en denk ik ook een andere erop en andere pedaaltjes, maar jezis wat rijdt dat ding. Echt bizar. Ik snap nou waarom al die gasten met een reesstuur een helmpie op willen. Het is ook van voor de oorlog nog dat ik op een fiets heb gezeten met bandjes die smaller zijn dan 47 millimeters dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Als zo'n ding af is dan kan ik er zonder moeite zo een kwartier naar gaan staan kijken terwijl die zachtjes aan het plafond bungelt. De overweging was net dat als je deze fiets tussen de andere zet bij de fietsenzaak die niet genoemd mag worden hij niet opvalt omdat ze deze kleur daar ook regelmatig in de winkel hebben staan. En de spatborden zitten er keurig op ook en de bagagedrager zit behoorlijk recht alleen het ventiel zit niet bij het bandmerklogo wat wel een dingetje is onder professionals en hij ziet er gewoon uit als een reisfiets voor de sportieve 40plussert wat ook wel een doelgroep is daar denk ik. Prijskaartje van 1250 euro erop en je bent 'm binnen een week kwijt.
Ik ga de stikkers erop plakken zo. Ik ben gematigd enthousiast naar me andere fiets toe natuurlijk wegens gevoelige materie dus ik moet me echt inhouden en ik leg de nadruk op dat de kleur niet helemaal okee is en dat de pedalen vervangen moeten worden en dat-ie geen dynamo in ze voorwiel heeft dus dat je er niks mee kan opladen en dat-ie geen voordrager heeft zodat het echt geen concurrentie is. Maar ik voorzie wel de nodige ellende als het tijd is voor het slechtnieuwsgesprek dat-ie 6 maanden mee gaat naar dat waddeneiland en dat de Trektor hier dan alleen staat.
Mijn freemstikkers komen altijd bij freem-stikkers.nl vandaan en daar word ik echt heel blij van want die jongen is ook in de weekenden in touw en hij zegt U ook nog. Of mailt. Ik had weer noordereilandvlaggetjestikkers bij 'm besteld. Dat is de rotterdamse vlag groenwitgroen en dan een hartje in het midden. Het is alleen een heel gepiel om het sellofaantje eraf te krijgen dus daar ben ik al 20 minuten mee bezig en nu kom ik er net achter dat er geen sellofaantje op zit. En dan moet er blanke lak overheen en ik had wat transparants bij de Action gevonden maar ik heb een vermoeden dat dat vernis is voor hout want er staat een foto op die spuitbus van iemand die een houten tafel aan het onderspuiten is. Het zal me benieuwen dus ik ga over 2 uur als het droog zou moeten zijn even voelen of er nu een hard laagje over de stikker zit die ik al gedaan heb. Ik heb niet genoeg licht meer hier voor een foto dus dat wordt morgen.
En nu we het over opsmuk hebben: op gazelles zit zo'n plaatje op de balhoofdbuis aan de voorkant en dat heb ik eraf gehaald voordat-ie naar de poederkoter ging en de vraag is of ik die er weer op ga doen. Het is op zich een leuk ouderwets logo maar deze fiets is natuurlijk wel getransgendert nu en je kan je afvragen of hij zich nog wel thuisvoelt bij die oude identiteit.
Ik heb nog geen contact met 'm zoals ik dat met de Trektor heb want dan moet je eerst een halve ton samen op de klok hebben staan kwa kilometrage dus dat krijg je niet kado. En ik hoorde de Trektor van de week al mompelen dat Ali de Gator licht getint is dus ik denk dat-ie zich ook interfietselijk een beetje heeft teruggetrokken. Je kan moeilijk je fiets gaan aangeven omdat-ie discrimineert, dus daar moet ik wat anders op verzinnen hoewel je buiten of bij de supermarkt ook wel eens in gesprek raakt met mensen en dan komt er toch een bak tjerriejismen uit en dan denk ik meestal ik ga er niet op in want je ben toch dood over 10 jaar maar van de Trektor hoop ik nog langer dan 10 jaar plezier te hebben.
Misschien dat zo'n oerhollands logo iets doet voor de buitenwacht hier in de werkplaats die eigenlijk het computerhok is en het staat er best leuk op ook dus ik neig naar terugzetten maar nu nog niet want dan heb ik iets om over na te denken voor het slapengaan. Het was een fijne productieve dag en ik ben erg tevreden met me werk en ik heb er nu een fiets bij die ik eigenlijk niet nodig heb maar jullie weten het ideale aantal fietsen is altijd n+1.
En dan word je wakker en dan hangt dit aan het plafond. Ik kan daar tamelijk gelukkig van worden. Alleen de actionvernis maakt vlekken op de noordereiland stikkertjes dus ik heb die vlaggetjes eraf gehaald. Dat groenmetwit klopte uberhaupt niet kleurstellingtechnisch dus ik heb er nu eentje op het achterspatbord gedaan.
De wieltjes bennen nog even in de richtbok geweest wegens geluid door tegen remblokkies aan. Het zijn airlinevelgen en die zijn best stijf dus daar kan je wel wat bagage opzetten. Het zadel is vervangen. En omdat het kan wegens schroefdraad in de voorvork kan erook een lowrider op maar de zwarte tara's zijn overal uitverkocht momenteel en eigenlijk staat dat ook niet profi op een steenslagfiets. Dus nu denk ik aan een tas voor onder me stuur en een andere tent die kleiner is in de opvouw en die dan met me slaapzak in die tas aan het stuur zou kunnen en dan kan de zooi uit me voortassen misschien er ergens achter bij wegens geen tent meer achterop en geen slaapzak in me achtertas meer waar ik dan een kompressietas voor zou moeten kopen.
Dus eigenlijk is dat een complete heroriejentering op het hele trekkinggebeuren hiero waar we niks over kunnen laten uitlekken wegens extraeem gevoelige materie jegens zowel Trektor als Perry. Het voorwiel moet in ieder geval overgespaakt worden met een dynamo en ik wil d'r ook een ligstuurtje op wegens me ligstuurtjesverslaving merk ik als ik op deze rij. Er komt veel meer gewicht op je polsen wegens vooroverzit en behalve dat dat pijn doet aan je hemstrings wil je ook vaker lekker languit en dat gaat niet zonder ligstuur. Ik ben de komende 10000 km nog niet gewend aan de reeshouding denk ik.
Als ik er al ooit aan wen.
We gaan zo even fotosessie op de kop van het eiland doen en dan pleurt ik er nog wat plaatjes onder en dat was het dan zo'n beetje. Ik ben echt schijtensbenieuwd hoe het ding zich houdt met bagage maar dat wordt iets voor volgende zomer vrees ik want er moet van alles geregeld voor ik 6 maanden elders kan.
Ik ben terug en ik heb bedacht hoe ik er mee op reis zou kunnen dus je kan nu hier ook alles over biketrekkingpekking vinden. Spoileralert: de Trektor is not amused toeseedeliest.